SEGUNDA TAREA Riesgos y ventajas de las redes sociales |
PRODUCTO: Elaborar un decálogo con normas de buen uso de las redes sociales. Posibles soportes: Documentos de Drive Vídeos, Poemas, Canciones, etc. todos presentados mediante enlaces QR. |
ACTIVIDAD Nº 4 .- RISKS ON THE INTERNET |
GROOMING, CLICKBAIT, SPAM, CREEPING OR STALKING, TROLLING, FAKE, CATFISHING, MALWARE, PHISHING, CYBERBULLYING
These are their definitions: write the correct word next to them. Then translate the definitions into Spanish.
Have you, a close person, or someone you know ever suffered from any of these social media common crimes? What happened? When did it happen? How did you/they feel? What did you/ they learn from that situation? Will they take precautions in the future?
ACTIVIDAD Nº 5 .- BOOKTUBER |
ACTIVIDAD Nº 6 .- FAKE NEWS |
Watch this video at https://youtu.be/RDOFt1tFYx8 and then answer the following questions according to it:
1. What is a fake news story?
2. Why would anybody waste their time inventing a fake news story?
3. How can you tell if a news story is fake?
Visit the following webs and read about how to spot fake news:
Each person in the team should find 2 pieces of "fake news" in some English or Spanish media, Facebook, etc. and take screenshots for your portfolio. Use the 8 tips to spot fake news to check and explain whether they are true or not.
Each person in the team should create one piece of fake news. It can be based on a real situation and it can be national or international (you should mention the place and the time the character involved and what happened). Write at least 50 words.
ACTIVIDAD Nº 7 .- NOS RISQUES SUR INTERNET |
Lias attentivement l’article suivant:
https://boulevardduweb.com/conseils-securite-medias-sociaux/
1. D’après cet article, quels sont les bons gestes dont il faut tenir compte au moment d’utiliser les reseaux sociaux? Cite-les
Según el artículo, cuales son la normas que hay que tener en cuenta cuando se utilizan las redes sociales? Cítalas
2. Fais une petite enquête auprès de tes amis, des élèves de ton lycée…pour savoir s’ils appliquent les bons gestes lorsqu’ils utilisent les reseaux sociaux. À partir des résultats fais une petite réfléxion.
Haz una pequeña encuesta a tus amigos, compañeros de instituto, etc. para saber si aplican estos buenos “gestos” cuando utilizan las redes sociales. A partir de los resultados haz una pequeña reflexión.
3.Regarde attentivement cette video: https://www.youtube.com/watch?v=TH_e3oweYfk
Qu’est-ce qui se passe? Dans le cas présent quel est l’usage que l’ont fait du téléphone portable?
Invente un slogan que tu rajoutterais à la fin de cette vidéo pour en prendre conscience.
ACTIVIDAD Nº 8.- BEING SAFE ON THE INTERNET |
ACTIVIDAD Nº 9 .- ONLINE SCAMNS |
ACTIVIDAD Nº 10 .- EL NEGOCIO ESTÁ EN LOS DATOS |
Tras el visionado del capítulo “Caída en picado” y el debate que hemos tenido, os proponemos las siguientes actividades a modo de reflexión:
Escribe brevemente tu opinión sobre el capítulo
ACTIVIDAD Nº 13.- CONTAMOS HISTORIAS DE HISTORIA |
No hay comentarios:
Publicar un comentario